Det er en tidskrævende opgave at ansætte nye medarbejdere, og der er mange spørgsmål der skal vendes og besvares, inden der overhovedet kan annonceres. I en travl hverdag, ansætter mange en medarbejder med samme baggrund, som den person der lige har forladt virksomheden. Spørgsmålet er, om det nu også altid er det rigtige at gøre? Har organisationen ændret sig, og hvilke medarbejdere er der brug for om f.eks. 5 år? Opgaver, kundeportefølje, opgavesammensætning, ansvarsfordeling m.v. ændrer sig med tiden. Udbud og efterspørgsel, nye redskaber i udbudsporteføljen, nye samarbejdspartnere kan kræve nye profiler til ledige stillinger.
Hvilken profil mangler vi – herunder både på det faglige og det personlige plan? Kunne det være en fordel at ”ryste posen” og nytænke opgaveporteføljen og -fordelingen? Hvilket organisatoriske niveau skal vedkommende sidde i, og hvad skal stillingen indeholde, for at så mange kvalificerede kandidater som muligt får lyst til at søge stillingen?
I et rekrutteringsforløb i samarbejde med os får du:
Om stillingen skal annonces, eller der er tale om headhunting, aftales individuelt med kunden, helt afhængig af profilen der søges efter.
Du vinder – du får ihærdighed, ærlighed, professionalisme og respekt for opgaven. Og den rette kandidat til jobbet.